Vigtig information vedr. betaling.

Fra d. 4. januar skal du benytte dig af to-faktor-godkendelse.

Ændrede sikkerhedskrav

EU har stillet nye sikkerhedskrav til handel på nettet fra d. 4. januar.
Det betyder, at når du skal betale, kan du blive mødt af en følgende to ting:

  1. NemIDs nøgleapp eller nøgleviser (det klassiske papkort kan ikke længere anvendes til at godkende kortbetalinger på nettet).

  2. En SMS-kode, du får tilsendt af Nets, når du skal godkende dine betalinger med kort.
    (Se nedenfor hvordan du opretter dit mobilnummer til denne service).

Hvordan forholder du dig til de ændrede sikkerhedskrav?

Vælger du at modtage en SMS-kode:

Hvis du har oprettet dit mobilnummer og egen personlig kode hos Nets, vil du modtage en SMS fra Nets med en engangskode, som du skal indtaste sammen med din personlige kode.

Har du endnu ikke oprettet dit mobilnummer og dertilhørende personlig kode, kan du gøre det via Nets lige her.

Denne oprettelse er kun nødvendig første gang du skal godkende en onlinebetaling, da du herefter automatisk vil modtage en SMS fra Nets med en engangskode, som du skal benytte med din personlige kode, når du vælger at godkende din betaling med SMS-kode.

Pssst. Vi har lavet en guide til dig, hvor du kan se hvordan du opsætter SMS-kode som to-faktor-godkendelse. Du finder den nederst på siden!

Vælger du NemID:

Når godkendelse er gennemført via NemID nøgleapp eller nøgleviseren, skal du huske at gå tilbage til Blue Energy Appen, da din betaling først vil blive gennemført her, og du kan se det på din regning.

Skulle du opleve problemer i forbindelse med dette, kan det skyldes Nets, og vi anbefaler dig at forsøge igen via vores hjemmeside www.blueenergy.dk.

OBS: Ønsker du at benytte NemID-appen og har du den ikke allerede, så kan du finde den der, hvor du normalt henter dine apps. Vær venligst opmærksom på at Nets oplyser, at der kan gå op til en time før NemID-appen aktiveres og er klar til brug.

Har du problemer med at gennemføre din betaling? Læs de gode råd herunder.

Når du skal betale din Blue Energy regning via din computer

Skulle der komme en fejl ved betaling af din regning, så prøv at opdatere siden. Det kan du enten gøre ved at trykke F5 på dit tastatur, eller trykke ENTER oppe i søgebaren. Så indlæser siden igen, og du kan prøve at gennemføre din betaling.

Når du skal betale din Blue Energy regning via vores app

Ved betaling igennem vores Blue Energy App, vil du automatisk blive viderestillet til et Nets-vindue. Her kan du verificere handlen enten ved at vælge SMS-kode eller NemID. Oplever du problemer med dette, så anbefaler vi, at du forsøger via vores hjemmeside.

Generel info

Forsøger du at betale med et gemt betalingskort og betalingen bliver afvist, skal du fjerne kortet, og efterfølgende tilføje det på ny.
Hermed godkendes kortet korrekt med Nets' nye to-faktor-godkendelse, og du kan derefter gennemføre din betaling.

Hvis du er i tvivl, om din betaling er gået igennem, så anbefaler vi, at du tjekker dette på Blue Energy App eller i din selvbetjening.

Hvad er denne to-faktor-godkendelse?

Når de nye EU-krav om onlinehandel træder i kraft for Blue Energy den 4. januar 2021, skal du fremover godkende dine betalinger på nettet med enten NemID eller en SMS-kode (det som kaldes: to-faktor-godkendelse)
Når en betaling skal godkendes med to sikkerhedsfaktorer, giver det endnu større sikkerhed og identifikation ved onlinebetalinger. På denne måde gøres det sværere for IT-kriminelle at misbruge dit, og andres, betalingskort.

Du kan læse yderligere om to-faktor-godkendelse hos din egen bank.

Guide - Sådan opsætter to-fakor-godkendelse (SMS-koder)

For at sikre os, at du kommer så nemt, som muligt, igennem denne nye form for godkendelse, har vi lavet en lille guide til hvordan du gør.

Du følger blot trinene nedenfor, og så er du klar til at modtage SMS-koder som bekræftelse. Som nævnt, skal du tilgå denne hjemmeside fra Nets - og så viser vi dig hvordan du gør.

Som det første, lander du på denne side

Derefter skal du indtaste kortnummeret på det kort, som du ønsker at oprette med dit mobilnummer

Du skal bekræfte med NemID, at det er dig, der er indehaver af kortet

Så opretter du din personlige kode og tilknytter dit mobilnummer

Du modtager en SMS-kode på det oprettede mobilnummer, hvor du skal bekræfte dit mobilnummer

Endnu en gang skal du godkende med NemID og give samtykke til 3D Secure

Sådan! Du har nu bekræftet din identitet og opsat 3D Secure - fremover modtager du SMS-koder, når du skal godkende din betaling

Oplever du fortsat problemer med opsætning af to-faktor-godkendelse så husk, at vi sidder klar på linjen til at hjælpe dig.
Du giver os bare et kald på 70 28 40 00, så sørger vi for at du bliver oprettet korrekt!