×

Dine oplysninger



Kontakt mig angående

StrømBredbåndRabatter

FAQ

Ofte Stillede Spørgsmål

Opstart

Jeg har tilmeldt mig Blue Energy på jeres hjemmeside, var det alt?

Ja, det var alt. Efter du har tilmeldt dig på BlueEnergy.dk, klarer vi resten. Du vil løbende blive bekræftet i, at flytningen til Blue Energy går som den skal

Skal der ske ændringer på min adresse ved skift til Blue Energy?

Nej, i bibeholder jeres jeres nuværende el-måler og kabler på adressen.

Jeg kender ikke mit nuværende forbrug, hvad gør jeg?

Det er ikke et problem. Hvis du giver os lov, kan vi trække informationer om dit tidligere strømforbrug gennem det, der kaldes DataHub’en. Ud fra dit forbrug fra de tidligere år kan vi estimere dit forbrug hos Blue Energy for det kommende år. Når du har vores hos Blue Energy i et år, har vi data på dit faktiske forbrug, og kan derfor rådgive dig om, hvordan du eventuelt kan spare på dit strømforbrug fremover.

Produkt

Hvor kan jeg finde oplysninger om mit produkt?

Du kan finde alle informationer omkring dit produkt og medlemsfordele, ved at logge ind på ”MIN SIDE” med dit kundenummer.

Hvordan bliver min strøm grøn?

Din strøm bliver grøn, ved at vi køber et grønt certifikat som dækker de kWh du forbruger. Et grønt certifikat er et der bliver udstedt fra enhver vedvarende energikilde, f.eks. en vindmølle eller et solcelle-anlæg. Når vindmøllen bygges bliver der udstedt et grønt certifikat for de kWh som vindmøllen producerer det første år. Et grønt certifikat vil altid kun gælde et år. Blue Energy kan købe det grønne certifikat, og derved købe den værdi som vindmøllens producerede kWh udgør. Efter første år bliver der udstedt et nyt certifikat til den vindmølle. Certifikaterne har en klassificering, som det Økologiske råd giver dem, dem kan du se her.

Hvorfor er der forskel på hvor meget et grønt certifikat koster?

Din strøm bliver grøn, ved at vi køber et grønt certifikat som dækker de kWh du forbruger. Et grønt certifikat er et der bliver udstedt fra enhver vedvarende energikilde, f.eks. en vindmølle eller et solcelle-anlæg. Når vindmøllen bygges bliver der udstedt et grønt certifikat for de kWh som vindmøllen producerer det første år. Et grønt certifikat vil altid kun gælde et år. Blue Energy kan købe det grønne certifikat, og derved købe den værdi som vindmøllens producerede kWh udgør. Efter første år bliver der udstedt et nyt certifikat til den vindmølle. Certifikaterne har en klassificering, som det Økologiske råd giver dem, dem kan du se her.

Hvad er forskellen på C02 kvoter og Certikfikater?

En CO2 kvote for en vedvarende energikilde, kan kun sælges 1 gang. Certifikaterne for den samme vedvarende energikilde bliver fornyet hvert år, ud fra den kWh-produktion der forventes fra energikilden.

Hvor gammel er de vedvarende energikilder, hvis jeg køber strøm med Certifikater på 0-2 år?

Hvis du køber strøm med certifikater der hedder 0-2 år, vil den vedvarende energikilde være sat i drift indenfor de sidste 2 år. Det betyder at det er en ret ny energikilde du støtter.

Hvorfor er det vigtigt at støtte nye energikilder?

Når din energikilde bliver mere end 2 år gammel, kan der ikke udstedes nye certifikater indenfor grænsen 0-2 år. Så vil Blue Energy gå ud og finde en ny energikilde i dit område, som vi kan købe 0-2 års-certifikater fra. Grunden til at vi skifter energikilden ud er, at vi hele tiden ønsker at støtte den nyeste lokale vedvarende energikilde, så vi på den måde kan skabe et incitament til at investerer i nye vedvarende energikilder. På den måde er vi med til at udbygge markedet og skabe en efterspørgsel efter ny vedvarende energi.

Hvad er forskellen på Blue Energys produkter og de andre grønne produkter, man kan købe af andre elselskaber?

Forskellen består i, at vi kun tilbyder certifikater som er 0-2 år gamle, altså at vi som minimum ønsker en B klassificering fra Det Økologiske Råd.

Regning

Hvornår får jeg min regning og hvordan?

Du vil modtage din regning pr. mail eller via et tilsendt girokort.

Du kan nemt tilmelde din aftale betalingsservice via MIN SIDE.

Praktisk

Hvor kommer min strøm fra?

Den strøm der kommer ud af din stikkontakt, kommer derfra hvor den altid er kommet – dvs. den nærmeste el-produktion. El-nettet fungerer sådan, at det hele tiden fordeler den strøm der er i nettet mellem de aftagere der er. Du kan ikke gøre det således at det kun er klimavenlig strøm du får ind i din stikkontakt uden at trække nye elkabler, og det vil være alt for dyrt. Men vi sørger for at den tilsvarende mængde vedvarende energi som du forbruger er blevet produceret og sendt ind i nettet et andet sted.

Er der nogen bindinger som kunde hos Blue Energy?

Ja vi har 6 måneders binding på alle vores produkter til private, efter den 1 december 2014.

Mit estimerede forbrug virker for højt, hvad gør jeg?

Hvis vi har estimeret forbruget på adressen forkert. Kan du altid ringe til vores kundeservice på 70 28 40 00 alle hverdage mellem kl: 09-15. Hvorefter vi sammen kan gennemgå forbruget på adressen via DataHub’en.

Kan jeg også tilmelde flere adresser?

Ja, du kan nemt tilmelde flere adresser hos Blue Energy, hvilket gør det muligt at samle både dit sommerhus og privatadresse hos Blue Enegy. Du kan tilmelde flere adresser på MIN SIDE  eller ved at sende til en mail til os på kundeservice@bluenergy.dk

Hvornår får jeg min regning og hvordan?

Du vil modtage din regning pr. mail eller via et tilsendt girokort.

Du kan nemt tilmelde din aftale betalingsservice via MIN SIDE.

Jeg bor til leje, kan jeg skifte til Blue Energy?

Ja, så længe du har din egen elmåler på adressen, kan du skifte til Blue Energy.

Jeg skal flytte, hvad gør jeg?

Hvis du skal flytte, skal du huske at give os besked senest 14 dage før den pågældende adresseændring. Du kan kontakte vores kundeservice på 70 28 40 00 på alle hverdage mellem 09-15, eller ved at sende os en mail på kundeservice@blueenergy.dk.

Kan I levere strøm til hele landet?

Ja, vi er landsdækkende og kan levere strøm til hele Danmark.

Kan I levere strøm til udlandet?

Nej, vi har på nuværende tidspunkt desværre ikke mulighed for at levere strøm til udlandet.

Generelt

Falske mails - hvad gør jeg?

Hvis du modtager en mail, som du er i tvivl om rent faktisk kommer fra Blue Energy, er du velkommen til at ringe til os på 70 28 40 00 man til tors 09.00 – 15.00 og fre 09.00 – 15.00.

Hvem skal jeg ringe til, hvis jeg ikke har strøm eller oplever andre problemer med el-forsyningen?

Det er dit netselskab, som er ansvarlig for, om du har strøm i kontakten eller ej. Derfor skal du først og fremmest kontakte dem. Du får en regning fra dit netselskab, hvorpå du kan se kontaktinformation. Hvis du ikke kan finde din regning fra dit netselskab, er her en oversigt over netselskaber i Danmark, hvor du kan se, hvem der er i dit område, og kontakte dem.

Hvad er DataHub'en?

DataHub’en er en central enhed, som skal samle alle data på el-forbrugere i Danmark. DataHub’en er drevet af energinet.dk, og er en uvildig instans, som alle el- og net-selskaber kan bruge til at hente data fra. Det er politisk besluttet at vi skal have en DataHub, som et led i liberaliseringen af elmarkedet i Danmark.

Hvad er Nordpool Spot markedet?

Nordpool Spot er den nordiske elbørs, hvor el handles mellem elselskaber i Norden. Du kan se Nordpool spot her.

Jeg modtager ikke en SMS med login information, hvad skal jeg gøre?

Hvis du ikke modtager en SMS med dine login-informationer, så kontrollér, om du har skrevet det rigtige mobilnummer. Hvis du har skrevet det rigtige mobilnummer, og det alligevel ikke virker, så skriv til os på kundeservice@blueenergy.dk, eller ring til os på 70 28 40 00 man til tors 09.00 – 16.00 og fre 09.00 – 15.00.

Hvilke krav er der til min computer?

For at kunne læse din ordrebekræftelse og din faktura, skal du kunne åbne PDF-filer. Dette kan du gøre med programmet Adobe Acrobat Reader, som du kan hente her.

Hvorfor nøjes?

Få fri strøm, frit internet og tusindvis af rabatter fra kun 349 kr. pr. måned

Bestil her